Zasady Bezpiecznego Korzystania z Bankowości Elektronicznej
Używaj na swoim komputerze wspieranego systemu operacyjnego.
Używaj aktualnego oprogramowania ochrony antywirusowej wraz z zaporą oraz aktualizuj na bieżąco system operacyjny.
Instalowanie i aktualizacja oprogramowania powinna odbywać się zawsze tylko ze sklepów z aplikacjami i z oficjalnych stron producentów.
Nie pobieraj oprogramowania z linków i innych nieznanych źródeł.
Chroń swoje hasło do bankowości internetowej.
Identyfikator i hasło logowania przeznaczone są tylko dla jednej osoby. Nie wolno udostępniać identyfikatora i hasła logowania innym osobom. Przekazanie tych danych osobom trzecim naraża na ryzyko utraty pieniędzy zgromadzonych na rachunku.
Regularnie zmieniaj swoje hasło używając kombinacji dużych i małych liter, cyfr oraz znaku specjalnego.
Nie trzymaj hasła logowania wraz z obiektem służącym do autoryzacji w jednym miejscu.
Nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie identyfikatora i hasła.
Nie loguj się za pomocą adresu lub linku przesłanego w wiadomości e-mail.
Adres strony logowania należy wprowadzać samodzielnie lub korzystając z odpowiedniego linku wyłącznie na stronie banku.
Nie wolno po zalogowaniu do systemu transakcyjnego odchodzić od komputera, a po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
Wiadomości e-mail oraz MMS nieznanego pochodzenia mogą zawierać załączniki ze szkodliwym oprogramowaniem, dlatego nie wolno ich otwierać i klikać na linki zawarte w takich wiadomościach. Linki mogą prowadzić do fałszywej strony, która ma wyłudzić dane do logowania.
Przed zalogowaniem należy sprawdzić, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane – powinna się pojawić kłódka na pasku przeglądarki.
Należy sprawdzić prawidłowość certyfikatu.
Należy sprawdzić czy po wprowadzeniu i zatwierdzeniu identyfikatora został wyświetlony obrazek wybrany wcześniej przez klienta z galerii i czy obrazek zawiera prawidłowy czas wyświetlenia.
Zarządzaj limitami przelewów wykonywanych w bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnej.
Nie korzystaj z bankowości internetowej z komputerów ogólnie dostępnych (np. kawiarenkach internetowych).
Nie korzystaj z niezaufanych sieci komputerowych.
W trakcie autoryzacji operacji hasłem SMS koniecznie dokładnie zapoznaj się z treścią przesłanej wiadomości SMS i upewnić się, czy treść wiadomości dotyczy właściwej operacji.
Sprawdzić, czy w wiadomości SMS, cyfry numeru rachunku, na który jest wysyłany przelew, zgadzają się z tymi, które widoczne są na ekranie komputera.
W trakcie autoryzacji operacji autoryzacją mobilną koniecznie dokładnie zapoznaj się z treścią przesłanego zlecenia autoryzacyjnego i upewnić się, czy treść wiadomości dotyczy właściwej operacji.
Bank nigdy nie wysyła do klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych.
Bank nigdy nie wysyła wiadomości z prośbą o aktualizację danych.
Bank nigdy nie podaje w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych.
Nietypowe zachowanie na stronie powinno zawsze budzić czujność. Na przykład: długie oczekiwanie na zalogowanie, pojawiające się niestandardowo wyglądające pola, pojawiające się dodatkowe pola formularza do wprowadzenia dodatkowych danych, prośba o podanie hasła przy operacjach tego niewymagających.